Sidor

måndag 20 september 2010

Brev från Bosse

Här kommer en hälsning till syskonen och Emma från Bosse.

Tusen tack Emma för 6 månaders hälsningen !!
Känns som om jag är 100 redan med tanke på allt jag varit med om, ha ha ha.  Min matte tar mig med på både det ena och andra. Kul!!!
Så klart blir jag trött av allt man upptäcker i kombination med att kroppen växer och utvecklas. Ibland är det svårt att vara still med tanke på allt som händer i den.
Jag har även kommit på att man kan göra saker på egen hand och inte följa matte hela tiden fast det verkar inte gå hem hos henne alla gånger även att jag hör henne säga att det är bra att jag är nyfiken. Vad hittar ni på? Gör ni som ni vill eller lyder ni?....
Mina småtänder är borta och nya har kommit. Lätt att tugga i sig både det ena och andra nu... ha ha ha matte är nog inte så glad för det heller då hon får ta ut lite latjolajbans grejer som jag försöker smakska på. Fast hon säger inget direkt utan hon bara tar ut det. De är jag så klart glad för att hon gör då jag inte riktigt har koll på allt  man inte bör stoppa i sig. För en tid sen fick jag i mig nått som gjorde att jag mådde galet dåligt. Fick åka till sjukhus och stanna där ett par dagar. Dom va snälla men inte så kul i alla fall. Förstår att matte va orolig, men det löste sig. Jag fick dropp och lite annat gott som gjorde att jag tillfriskna. Dom trodde jag ätit nån "pantersnigel" eller groda. Själv har jag ingen aning men ät inte de kompisar :)
Igår var jag på nått märkligt kan ni tro. En hel äng med en massa andra hundar. Himmel vilket liv! Jag fattade inte så mycket av vad som skulle ske men jag o matte fikade och gick lite promenad sen skulle vi plötsligt in och springa i en ring inför alla andra. Kunde jag väl göra. En snäll farbror tittade på mig, kände igenom min kropp och kolla tänderna sen sa han att jag va fin. Fick nån typ av "blomma" med fransar på. Där stod det BIR valp och HP för finaste valp. Matte va glad... ja jag oxå för jag fick så många köttbullar kan ni tro.
Verkar va nån speciell dag idag oxå för det va lite extra gott i matskålen och alla säger grattis. De passar mig fint! Firar gärna och mycket :) Eller vad säger ni...?
Skickar med en lite bild på mig från igår. Mest syns nog mina priser, för själv var jag så trött att jag bara slocknade. Matte ska tydligen skicka fler bilder till Emma så där på bloggen kan ni nog se fler om ett tag. Vore kul att se er där oxå.  
Hoppas vi ses nått framöver!
vov vov från Bosse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kontakt