Sidor

fredag 19 mars 2010

Hässjar och bäddar

I gårkväll sjönk Kiras temperatur rejält och hon har hela natten hässjat och bäddat. Spännande för nu kan det verkligen komma igång när som helst.

Jag sov inne i valprummet för att ha koll på Kira, fast sov är nog en överdrift, för det blev mest en massa små tupplurar. Så fort Kira gjorde något annorlunda ljud ifrån sig vaknade jag och kollade så allt stod rätt till.

Mitt i natten kommer sonen förbi valprummet och säger att han är törstig. Han går själv ut i köket för att dricka och rätt vad det är hör man hur han kräker ner halva köket. Jippi! Vi som trodde bara lillasyster lyckats ha oturen att få kräkis men nu åkte nästa stackare på det. Nu är det bara att hoppas på att varken jag eller sambon åker på det så vi har ork och kraft att hjälp Kira fullt ut. Barnen har kräksjukan 1 gång om året så självklart ska den komma just nu……

kiriKira har bäddat och stått i hela natten och är nu ganska trött. Hoppas det snart är dax så hon får det överstökat. Jag avundas henne INTE !!!

1 kommentar:

Kontakt