Sidor

måndag 8 mars 2010

Det börjar bli en rejäl mage…..

Kiras mage är nu mycket rund och go och hon uppskattar inte att man tar på den. Hon blir inte arg men man märker att det irriterar henne.

Tempen har börjat tas och det uppskattar väl varken jag eller Kira men vilket perfekt sätt att veta sen om det är förlossning på gång. Tänk om det hade fungerat lika bra på människor :-)

Har börjat kika lite på årets utställningsprogram på SKK´s hemsida men eftersom jag inte har en susning om när Kira tänkas vara back in buisiness så får vi vänta med att anmäla oss. Men mår min lilla prinsessa bra så lutar det nog åt Sofiero i september. Kanske lilla valpen även kan ställas inoficiellt då i början på hösten.

Annars flyter allt på. I lördag kände jag en lite valp sparka och det var både härligt och overkligt. Allt är i stort sett fixas fast jag tar gärna emot gamla tidningar samt om Ni har frottéhandukar som Ni inte använder Er av. Tror det kommer gå åt……..

Kira har börjat äta valpfoder också förresten. Även om magen är rund så är Kira fortfarande ganska smal så nu äter hon ytterligare större portioner. Det är ju en stor prestation hon ska utföra när hon ska ge liv till sina små bebisar.

På Kiras hemsida www.kiralabrador.com hittar ni nu den mesta information Ni kan tänkas behöva. Där ligger nu även information om hanen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kontakt