Sidor

fredag 2 april 2010

13 dagar

I morgon är det 2 veckor sedan valpisarna föddes och sista veckan har varit tämligen lugn ur Matte och husse perspektiv. Kira har skött det mesta själv.
Döm om min förvåning idag när flertalet valpar helt plötsligt började gå. Från att igår inte kunnat tills att idag vara uppe och ta stapplande steg är för en förstagångsvalptagare ett stooooooort steg. Och att man ser hör ens valpars första morr och skäll fick hjärtat att slå ett extra slag. Det blir nog tuffare än jag trott att lämna ifrån mig godbitarna vid 8 veckors ålder. Tur iaf att alla valpköpare är underbara människor som jag verkligen känner mig trygg med.
Ett litet smakprov på Lill-Kiras staplande steg. När hon lagt sig ner och gnytt somnade hon efter att jag killat henne bakom örat. Jag tror jag är förälskad :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kontakt